fbpx

משלוח חינם מעל ל400 ש"ח! (ישראל בלבד)

כיצד לבחור ספק בגדי עבודה?

מאמר זה נכתב עבור קנייני רכש או אנשי משאבי אנוש אשר לאחרונה הוטל עליהם לבצע רכש של ביגוד לעובדים ולא עסקו בנושא זה בעבר, או לכאלה המעוניינים להשתפר בתחום או עליהם להחליף ספק מדי העבודה.

עבור מוסדות, בתי עסק ומפעלים בגדי העבודה הם הרבה מעבר לביגוד הנושא את לוגו החברה עליו.

לרוב הביגוד מסופק פעמיים בשנה, ביגוד הקיץ בסביבות חג הפסח בחודשי מרץ-אפריל, ואילו ביגוד החורף מסופק לאחר חג סוכות בחודשי אוקטובר נובמבר.

ישנם מוסדות המעדיפות את חלוקת הביגוד חד שנתית והמועד נקבע על פי הנוהג הקיים במפעל.

באילו מדדים נבחן את בגדי העבודה?

מדי העבודה שנחלק לעובדים במפעל צריכים לעמוד בקריטריונים הבאים:

פונקציונאליות

על מדי העבודה להיות מתאימים לסביבת העבודה בה נמצא העובד.

לדוגמא למסגר במפעל ניתן חלוק עבודה עבה העשוי מבד 100% כותנה ולא בד שלא ידוע הרכבו המדויק או אם מכיל סיבי פוליאסטר העלולים בעת שריפה להדבק לעור האדם ולגרום כוויות קשות.

חברות המחייבות תקן ESD לגבי ביגוד והנעלה צריכות להקפיד על רכישה מספק אמין העומד בדרישות התקן. ישנה חברה אחת בגליל המייצרת מקטורנים וחלוקים אנטי סטאטיים בישראל! מעבר לרכישה כחול לבן התורמת למשק הישראלי, תקבלו ביגוד תקני.

נוחות-

בגדי העבודה נלבשים על ידי עובדיכם בכל משמרת לאורך כל ימי השנה, למעשה בגדים אלו ישמשו אותו יותר מבגדים אשר ילבש באופן פרטי.

מחקרים רבים מוכיחים כי יש קשר ישיר בין נוחות בגדי עבודה לתפוקת העובד. בגדי נוחים מעלים את תפוקת העובד, חוסר נוחות פוגם בפריון העובד.

גזרה נוחה של ביגוד משפיעה לאין ערוך על נוחות המדים. היום קיים היצע גדול של ספקי בגדי עבודה. רבים מהם הם יבואנים טובים ואנשי מכירות נהדרים אולם הם נטולי כל ידע בטקסטיל ובתדמנות בפרט.

תדמנות הביגוד היא למעשה הגזרות מהן יגזרו הבגדים ולאחר מכן ייתפר המוצר. דירוג נכון של הגזרות קובע את המידות השונות של אותו פריט, אם נתקלתם בעבר בעובדים המתלוננים על המידות, ועל ביגוד לא נוח הסיבה לכך היא תדמנות לקויה. הקפידו לשאול את הספק האם יש לו רקע בתדמנות, כיצד היא נעשית ידנית או ממוחשבת. דברים אלו מכריעים בנושא הנוחות.

הקפידו לבחור מבין ספקים המבינים בטקסטיל ולא מאנשי מכירות מוצלחים.

בחירת חברת בגדי עבודה ישראלית תורמת למשק הישראלי ביצירת מקומות תעסוקה ופרנסה לנו הישראלים, מעבר לכך הנכם משיגים יתרונות של זמינות, אין בעיות של חוסרי מלאי, איכות גבוהה משל המיוצר במזרח הרחוק, ושירות מקומי על כל היתרונות שבכך.

איכות

לאיכות הביגוד יש גורמים רבים. סיבי החוט הנבחרים קובעים את איכות הבד, סיבים פחות טובים יוצרים "פילינג" שזה למעשה כדוריות הנאספות על גבי חלקו החיצוני של הבד. הרחבה בנושא זה, אעלה במאמר אחר מפאת חשיבות ואורך הנושא. לאחר שייצרנו הבדים, עלינו לצבעו ולאשפר אותם. סוגי צביעה ואשפרה שונים קובעים את איכות הבד ועמידות צבעיו לאורך זמן בכביסות. צבעים איכותיים נשמרים לאורך זמן ולא דוהים, הביגוד של העובדים יראה כמו חדש ולא דהוי וישן.

יופי-

יש בגדי עבודה הנראים טוב על העובדים ויש כאלו שלא, השאלה מי עיצב אותם?

ליופי חשיבות רבה מעבר להרגשתו הפנימית של העובד. בכל יום מבקרים לקוחות וספקים בחברות והדבר הראשון שהם רואים אלו העובדים. עובדים מלובשים היטב מותרים רושם עמוק על אותו לרוח ועשויים להכריע לטובת אותו מפעל.

היופי בה נראה הלבוש נגזר מעיצוב הבגדים, ישנם מעצבים אשר מוצאים מתחת לידם עיצובים מדהימים בעוד אחרים יעצבו ביגוד פשוט אשר לא יחמיא ללובש. הקפדה על בחירת ספק המשקיע בעיצוב תשפיע רבות על יופי בגדי העבודה.

נראות ובטיחות-

במידה והנכם מספקים בגדי עבודה לעובדים הנמצאים בתנאי ראות קשות עם תאורה חלשה עליכם לזכור לנפק ביגוד מחזיר אור, או ביגוד אשר נתפרו עליו פסים מחזירי אור. עליכם להיוועץ ביצרן בגדי עבודה אשר יש לו ידע וניסיון בנושא. בחברת בגדי עבודה שבגליל ניתן להשיג פתרונות יצירתיים ועל ידי יצור מקומי בכרמיאל ניתן להוסיף פסים מחזירי אור, דפוס פלואורסנטי ועוד על מנת לשפר את נראות העובדים ובכך למנוע תאונות ולשפר את הבטיחות בעבודה.

לאחר שסרקנו את הדרישות אותן נציב בבחירת בגדי העבודה נגש לאינטרנט ונחפש ספק בגדי עבודה.

יש להגיש לספקים שנבחר את אותה טבלה על מנת שיציעו הצעה ניתנת להשוואה. את התוצאות נמיין בטבלה. בטבלה זו נפרט את הדגם כמות צבע ומחיר של כל ספק. הטבלה עצמה תיתן לנו אינדיקציה רק להבדלים במחיר שהם חשובים בפני עצמם.

במידה ואותה חברה דורשת אריזה שמית לכל עובד יש לציין זאת במעמד בקשת הצעת המחיר.

לאחר שיש לנו את השוואת המחירים נזמין שניים עד שלושה ספקים לפגישה אשר בה יציגו את הדוגמאות. בפגישה ננסה להבחין ולעמוד על ההבדלים באיכויות הביגוד בין הספקים.

נותר לנו לשאול את הספקים שאלות חשובות לדוגמא:

  • מיהם הלקוחות העיקריים? לבקש אנשי קשר ממליצים לשם התקשרות אליהם.
  • מתי נוסדה החברה? מה הוותק שלה?
  • מה האחריות לטיב המוצרים?
  • מועד אספקה?
  • מה קורה במידה ואצטרך השלמות לעובדים חדשים?
  • איך מתבצעת האספקה?
  • מי אחראי לשירות לאחר האספקה?
  • מה הידע של הנציג בטקסטיל?
  • ארץ הייצור?
  • במידה ולקניין יש זמן ניתן לנסוע לראות את המפעלים זה חשוב מאוד.
  • אריזה שמית בתוספת תשלום? או ללא חיוב?

לאחר קבלת התשובות, יש בידינו השוואה של מחירים, שירות, וותק ניסיון ואיכות.

הגענו לשלב האחרון בחירת הספק. בכדי להקל עלינו את הבחירה נפתח קובץ אקסל ובו נרשום בשורות את שלושת הספקים שאיתם נפגשנו. 

נקים ארבעה טורים:

איכות- 3 כוכבים לאיכותי ביותר, 2 לאיכות בינונית 1 לאיכות נמוכה.

שירות- 3 כוכבים לשירות מעולה,2 לשירות בינוני 1 לשירות לוקה.

מחיר- 3 כוכבים לזול ביותר, 2 כוכבים לשני, 1 כוכב ליקר מבניהם.

רושם כללי- פה נעניק ציון של כוכב למי שאנו חושבים שלעבוד איתו יהיה טוב קל ונוח לקניין ולא ניתן כוכב למי שאנו חושבים שיקשה עלינו את העבודה.

סה"כ ניתן להגיע לציון 10 כוכבים, אנו נבחר את בעל הציון הטוב ביותר שהוא שקלול של כל המרכיבים.

אנשי רכש יקרים, שמתם לב בוודאי כי הטבלה הזו אשר אני ממליץ עליה נותנת משקל של 30 אחוז למחיר ולא מעבר לכך.

שימו לב שברוב המקרים אנו נבחר את הספק הזול ביותר כי על הקניינים מופעל לחץ לרכוש במחיר הנמוך ביותר, אולם מטרת מאמר זה היא להסביר שהמחיר הנמוך ביותר הוא לא בהכרח העלות הזולה ביותר לארגון. למרכיבי האיכות והשירות יש משקל רב בבחירת הספק וספקים בעלי איכות גבוהה ושירות מעולה מוזילים את העלות הסופית של הרכש.

עליכם כקניינים להתגבר על "היצר הטבעי" לרכוש הזול ביותר, זו היא דרך ארוכה לבחירת ספק אולם לאחר שבחרתם נכון, תוכלו להמשיך איתו לאורך שנים.

כתב: שבתאי יצחק- מנכ"ל חברת ניר לון (1998) בע"מ

דילוג לתוכן